Re: Co zamiast SAMBY?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 23 Nov 2005 - 00:36:10 MET

Użytkownik "Bazgruś" <bazgrus_bez_spamiku@yahoo.com> napisał w
wiadomości news:dlur2g$e3k$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Chcę dwa windowsy 2000 pracujące w sieci połączyć. Oczywiście
> możliwe jest współdzielenie zasobów poprzez sambę. Tyle, że jest
> mnóstwo wirusów, które właśnie w ten sposób się dostają do kompa.
>
> Aby nie narażać kompa pomyślałem, żeby zainstalować serwer ssh lub
> sftp i w ten sposób się komunikować pomiędzy komputerami.
>
> Czy znacie jakieś inne rozwiązania, które nie obciążałyby znacząco
> systemu a pozwalały na prostą komunikację pomiędzy komputerami?

Wirusy dostają się poprzez dziury w istniejących usługach albo poprzez
złamanie zbyt prostych haseł dostępowych metodą brute force lub
słownikową. Z tego prostego wyliczenia jasno widać, jaką linię obrony
należy tu przyjąć.

P.S. Zainteresuj się darmowym SSL Explorerem.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/