Re: szukam spolszczenia interfejsu do niemieckiej wersji MS world 2000 OEm

Autor: Wojtek <nick0000_at_gazeta.pl>
Data: Mon 21 Nov 2005 - 18:53:59 MET

> jest legalny, po polskie prawo karne karze za nabycie nielegalnej wersji a
> nie za zlamanie warynkow umowy,
> to nie microsoft ustanawia prawo. Ja w takim moencie posiadam dalej legalna
> wersje, lamie warunki umowy
> i MS moze mnie pozwac wtedy na drodze cywilnej.

1. Ja Ci nie mówię że masz tego nie robić.
2. Nabywając jakiś produkt i instalując go wyrażasz zgodę na warunki
użytkowania. MS nie sprzedał Ci programu a jedynie prawo do jego
użytkowania i zastrzegł sobie:
Ograniczenie odtwarzania ("reverse engineering"), dekompilacji
("decompile") i dezasemblacji ("disassemble"). Odtwarzanie,
dekompilacja lub dezasemblacja OPROGRAMOWANIA jest zabroniona, z
wyjątkiem sytuacji, gdy niezależnie od niniejszego ograniczenia
działania takie są wyraźnie dozwolone przez prawo właściwe i tylko w
zakresie takiego zezwolenia.

Zatem instalując program wyrażasz na to zgodę (stoi jak byk na
opakowaniu)

3. Jeżeli użytkujesz program niezgodnie z licencją to robisz to nie
legalnie. Kopia jest legalna a jej użycie już nie. Zatem po pierwsze
używasz nielegalnie programu MSa (to OEM kupiony z innym komputerem)
więc skutek ten sam jak gdybyś używał nielegalnej kopii (oryginalny
nośnik nie legalizuje procederu), po drugie łamiesz zakaz modyfikacji
programu.

Każdy decyduje sam co robi, jednak nie rozumiem jak można łamiąc umowę
twierdzić, że jest się legalnym.

Nie kocham MS'a. Ale umowa jest umową. Mogę się spierać z MS'em kiedy
OEM wygasa (oni sami tego nie wiedzą) ale tu sytuacja jest dość
klarowna.

Zresztą zrobiło się mocno OT.

Wojtek