Problem z odtwarzaniem CD Audio w W2K

Autor: BartF <bartf_at_wupe.peel>
Data: Fri 18 Nov 2005 - 20:04:04 MET

Cześć,
problem chyba stary jak świat, ale jak dotąd nie znalazłem odpowiedzi.
Przy próbie odtworzenia płyty audio w odtwarzaczu (tu akurat dvd asusa),
pokazuje się wredny komunikat:

"Usługa MCI (Audio CD) lub sterownik CD-ROM nie odpowiada. Odwarzacz CD nie
może być uruchomiony.
Sprawdź w Panelu sterowania, w aplecie Dźwięk i multimedia, na karcie
Sprzęt, czy sterowniki są zainstalowane i aktywne."

Są, zainstalowane i aktywne. Dodać trzeba, że jeszcze parę dni temu
odgrywałem płytkę audio i wszystko było w porządku.

Zabawy z plikiem mcicda.dll (czyt. usunięcie go) nic nie dają.
Zreinstalowanie sterownika MCI CD Audio nic nie daje, w ogóle wszelkie
rozwiązania tego typu problemu znalezione przeze mnie w bazie wiedzy
Microsoftu i gdzie indziej w sieci opierają się na zreinstalowaniu mci cd
audio (a to guzik warte w moim przypadku).

Zaktualizowałem sterowniki do karty dźwiękowej, jest to SB PCI128, ale nic
się nie zmieniło.

Kabelek audio jest oczywiście podłączony właściwie (jak pisałem, parę dni
temu wszystko było ok).

Nie mam żadnych pomysłów jak to rozwiązać. Kilka razy się już spotkałem z
tym problemem, na różnych komputerach, ale jakoś nie przywiązywałem do tego
wagi...

Czy macie jakieś pomysły ?

BartF