Re: Konfiguracja serwerow

Autor: Kuba Panas <Kuba_nntp_at_lubiana.waw.pl.UsunTo>
Data: Tue 15 Nov 2005 - 00:20:50 MET

Leon napisał(a):
> Witam
> Musimy w firmie zreorganizowac siec i mam do Was nastepujace pytanie.
> Mamy do dyspozycji Windows 2003 SBS oraz Windows 2003 Standard, i
> planujemy zrobic taka konfiguracje: Kontroler domeny zrobic na W2k3 Std,
> natomist na W2k3 SBS zainstalowac tylko SQL2000. Musi tak byc gdyz
> potrzebujemy Uslug Terminalowych w trybie aplikacji. Jednak jak wiadomo
> W2k3 SBS MUSI byc kontrolerem domeny, i tutaj mam pewne obawy. Czy moge
> go zrobic kontrolerem domeny (jakiejs drugiej dowolnej do ktorej nie
> [...]
A nie lepiej na odwrót, czyli:
        SBS główny serwer domeny + sql2000
        W2K3 dodatkowy serwer domeny + terminal
lub
        SBS głowny serwer domeny + sql2000
        w2k3 członek domeny + terminal

Tę drugą konfigurację stawiałem w w2k (sbs + standard). Na w2k na
terminalu działał klient do CDN-XL. Ta pierwsza jest zalecana w takim
środowisku.
W obu konfiguracjach nie ma problemu z kontami. Tworzy się je tylko na
serwerze domeny.
W proponowanej konfiguracji będzie problem jeżeli oprogramowanie używa
logowania zgodnego z "Windows Authentication" = sprawadzanie uprawnień z AD.
Jeśli używa "SQL Server Authentication", to łacząc się z sql-em podaje
konto i hasło. I takie samo konto z hasłem musi być utworzone w sql-u.

polecam lekturę:
http://www.microsoft.com/poland/windowsserver2003/sbs/faq.mspx
http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/sbs/2003/deploy/adstrmsr.mspx
oraz