Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 14 Nov 2005 - 09:53:51 MET

Dnia Wed, 2 Nov 2005 21:43:08 +0100, Michal Kawecki napisał(a):

> Sprawdź, czy masz zafiksowane LBA w BIOS-ie w ustawieniach tego dysku.
> Jeżeli jest Auto, to BIOS czyta tabelę partycji i na jej podstawie
> dobiera geometrię raportowaną systemowi. Zdarzało mi się mieć partycje
> utworzone według różnej geometrii (Linuks jest w tym bezkonkurencyjny)
> i wtedy BIOS głupieje.

Faktycznie - to było to. Szczęśliwie miałem pod ręką jeszcze jeden dysk -
najpierw pod linuxem zamazałem go zerami, potem w BIOSie ustawiłem "LBA"
zamiast "Auto", zabootowałem pod innymi winXP i spartycjonowałem. Udało się
stworzyć partycję o dokładnie takich samych parametrach jak na oryginalnym
dysku, a potem już poszło z płatka - w końcu winXP ruszyło bez zająknięcia
:)

Teraz pozostaje mi poczekać na nowy dysk - i wtedy się pobawię w
instalowanie XP od nowa.

Jeszcze raz dzięki za pomoc!

Pozdrawiam,

--