Re: Dziwna historia z folderem - wina XP, czy uszkodzenie HDD??

Autor: NerD <dren_at_wp.pl>
Data: Sun 13 Nov 2005 - 10:52:02 MET

freemanek@WYTNIJ.gazeta.pl napisał(a):
> Nie wiem, czy to odpowiednia grupa, ale jeżeli nie to proszę o skierowanie na
> właściwą.
> Problem polega na tym, że na dodatkowym dysku zewnętrznym (J:)miałem katalog
> STARE, a w nim około 100 mb danych (różnego rodzaju pliki - obrazy, pliki
> *.doc, *.xls, parę *.txt) jednakże przedwczoraj gdy usiłowałem "wejść" do
> katalogu, dysk zaczął "mielić". Do katalogu nie dostałem się, było tylko
> słychać dźwięk, jaki ustawiony jest domyślnie w windows, gdy pojawia się
> komunikat z błędem (samego komunikatu jednak nie było).
> [...]
Na moj rozum:
1. uszkodzony zostal system plikow poprzez odlaczenie dysku usb bez jego
wylaczenia (odmontowania) - czasem cos takiego sie moze zdazyc, jezeli
wyjmujesz wtyczke podczas zapisu na dysk usb (a windows czasem zapisuje
dane nawt wtedy kiedy nam sie wydaje ze nic sie nie dzieje - ale
pokrecone co? )
albo
2. czy dysk zewnetrzny to standardowy dysk 3,5 cala montowany w
komputerach, a ty wsadziles go do zewnetrznej obudowy usb i troche
ponosiles? :) jezeli tak - to zrobiles taki sam blad jaki poczynilem ja
:) - dyski 3,5 cala nie sa tak odporne na uderzenia i wstrzasy jak 2,5
cala przeznaczone do laptopow ... ja przez noszenie takiego tandemu w
plecaku (dysk + obudowa) porzegnalem sie dyskiem.

A teraz informacja z help windows:
---------------
Naprawianie błędów dysków
Polecenie Chkdsk naprawia błędy dysków tylko wówczas, gdy określona jest
opcja wiersza polecenia /f. Polecenie chkdsk musi mieć możliwość
zablokowania dysku, aby naprawić błędy. Naprawy zazwyczaj powodują
zmianę tabeli alokacji plików dysku i czasami powodują utratę danych,
dlatego polecenie chkdsk wysyła komunikat potwierdzający podobny do
następującego:

Znaleziono 10 jednostek alokacji w 3 łańcuchach.

Czy przekształcać zagubione łańcuchy na pliki?

Naciśnięcie klawisza T powoduje zapisanie przez system Windows
utraconych łańcuchów w katalogu głównym jako plików o nazwach w formacie
Filennnn.chk. Gdy polecenie chkdsk zakończy pracę, można sprawdzić, czy
te pliki zawierają potrzebne dane. Naciśnięcie klawisza N powoduje
naprawienie dysku przez system Windows, jednak zawartość utraconych
jednostek alokacji nie jest zapisywana.
Nie jest to dokladnie to o czym piszesz ...

Czyli:
1. skopiowalbym te pliki na sprawny dysk
2. jakis jeden odpalilbym pod notanikiem lub inna przegladrka tekstowa
(windows commander ->F3) i zobaczyl co to za dokument (wsrod tych
idiotycznych znaczkow powinienes znalezc slowo excel lub word :))

To na tyle moich wiadomosci i umiejetnosci :)
Rafal