Re: pytanie o dyski

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 07 Nov 2005 - 15:27:16 MET

On Mon, 7 Nov 2005 14:43:39 +0100, KamiL wrote:

> wiem, ze to nie za bardzo ta grupa, ale chyba znajduja sie na niej ludzie
> znajacy sie na rzeczy
> :-)
>
> upatrzylem sobie serwerek HP:
> Serwer HP ProLiant DL380 G4 (382485-421)
> http://h10010.www1.hp.com/wwpc/pl/pl/sm/WF06b/1090387-1115167-1129273-1129273-12083201-11298561-54982605.html
>
> chcial bym wsadzic tam dyski 15 000 obr,
> ale slyszalem, ze one sie bardzo grzeja,
> nie chcial bym, abym kiedys znalazl w serwerowni padniety serwer,
> przez awarie klimy...
>
> co sadzicie na ten temat?

Serwer taki w szafie w serwerowni u mnie działa. Nie pamiętam już kiedy
ostatnio była wyłączany, dyski ma 15krpm - sztuk 3. W innych serwerach też
mam takowe dyski i jakoś nie widzę specjalnej różnicy pomiędzy 10krpm a
15krpm.
Przy dobrej wentylacji obudowy (a DL380 G3 i G4 taką ma) po wyjęciu dysku
nie jest on gorący.
Inna sprawa że klima w serwerowni powinna działać bez zarzutu - u mnie jest
non-stop 19-20C :).

--
Pozdrawiam
Piotrek