Re: Kolejny raz problem z instalacją Win XP na HD SATA II...

Autor: AcePL <ace_at__bez_tego_op.home.pl>
Data: Thu 03 Nov 2005 - 19:49:35 MET

Dnia Thu, 03 Nov 2005 11:37:49 +0100, Artek W. <luke@abdo.com.pl> napisał:

> [...]

Płyta kupiona z najnowszym. Drivery w trzech wersjach (5.34 , 5.35 i 5.4)
sćiągnięte i sprawdzone

Tak pisze na stronie MSI.

Właśnie nie. Ale problem z F6 u mnie jest jeszcze jeden - nie ma napędu
FDD. :)

  Tylko jeden wbudowany w NF4

Powiedzmy. ;-) Rozwiązanie opisałem poniżej.

> niekoniecznie.
> NF miał jakies problemy z sata-2, jak dobrze pamiętam. zdaje się nie
> wszystkie NF4 supportowały satę drugą.

być może. Ten i większość poprzednich to był NF4 Ultra, a ten na bank
obsługuje SATA2.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, ale właśnie dotarłem do problemu.

Instaluję właśnie windows XP Pro SP2 i nie ma żadnych problemów ze
sterownikiem SATA/SATA2 (co mnie akurat nie dziwi, bo już wcześniej
instalowałem tego samego na DYsku SATAII 160 GB).

Problem leżał zupełnie gdzie indziej, zaś to, że zacinał się dokładnie w
momencie inicjowania dysku twardego to przypadek.
A rozwiązanie, debilnie proste, to wyłączenie w BIOS funkcji APIC
(notabene w tej płycie domyślna opcja to "enabled", więc nawet "load
optimized..." nic nie dawało). I windows śmiga aż miło, zwłaszcza że idzie
z płyty DVD...

Pozdrawiam.

--
AcePL
Opera/M2 koduje posty tym samym standardem co post na który odpowiadamy