Re: Co zrobic by partycja XP byla bootowalna?

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Wed 02 Nov 2005 - 11:39:31 MET

Dnia Wed, 2 Nov 2005 10:43:34 +0100, Piotr Smerda napisał(a):

> No jeśli "na chama" to chyba Ci tak łatwo nie pójdzie.

Na chama - czyli wierne, bajt po bajcie, odtworzenie partycji razem z jej
bootrecordem. Mam nadzieję że mimo wszyskto powinno to wystarczyć ;)

> Ale możesz spróbować skopiować prartycję BootIT'em a potem ustawić ją
> jako aktywną i wstawić standardowy MBR.

Myślę że ten bootIt specjalnie więcej od dd nie robi...
Oczywiście partycję ustawiłem jako aktywną, zresztą żeby nie było zbyt
nerwowo to ma nawet tę samą lokalizację.

> Jeśli zaś kopiujesz z SATA na ATA (sda -> hda) to możesz mieć problemy
> (choć niekoniecznie) z uruchomieniem systemu.

Chyba w drugą stronę by się mogły pojawić (brak sterowników), i to pod
warunkiem że system by trafił na inną płytę główną. Ale tak?

> No i oczywiście należy zmodyfikować odpowiednio boot.ini. Ale tego
> chyba Ci nie trzeba mówić :>

Dzięki za przypomnienie :)

Tylko... Co tam zmienić?
Właśnie widzę, że z racji podłączenia dysku kontroler SATA wrył się na
pierwsze miejsce i boot.ini wygląda tak:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Czy dobrze mi się wydaje, że jeśli wrzucę nowy dysk jako primary master na
ATA to powyższe ustawienia powinny być OK?

Martwi mnie teraz coś innego: te durne nazwy dysków... :(
Uruchomiłem właśnie XP żeby sprawdzić czy na dysku wszystko jest jak należy
- i widzę że dysk startowy uznał za dysk "H:".
Co zrobić, jakich narzędzi użyc żeby było normalne C: ? A może w ogóle nie
trzeba tak kombinować?

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944