Re: [Siec] Udostepnianie zasobow Windows Xp dla Win 98

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 26 Oct 2005 - 16:33:05 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a) aVen9er <av18.wytnij@poczta.onet.pl> napisał(a) w
wiadomości news:djn9d2$g45$1@atlantis.news.tpi.pl..., że:
> Witaj:)
>
> Dzieki za wypowiedz - kazda informacja jest cenna.
> Loginy sa wspolne.
>
> Zaraz poprobuje cos porobic z kontem "Gosc". Gdzies slyszalem, ze ono
> wymaga wlaczenia + ustawienia dodatkowych przywilejow...

Aby udostępnić zasoby bez hasła, musisz włączyć konto gościa. To włączenie
działa tylko "połowicznie", zn. włączasz je tylko z konsoli zarządzania
komputera:
menu uruchom->compmgmt.msc
znajdź "użytkownicy i grupy lokalne" i włączasz konto gościa.
Nie włączaj tylko gościa z panelu sterowania.

W Opcjach folderów wyłącz proste udostępnianie plików.
Wtedy we właściwościach pojawi się zakładka Zabezpieczenia gdzie nadasz
sobie prawa.

Sieć w Windows nie od razu 'widzi' siebie i otoczenie.
Więc nie zdziw się, że zacznie widzieć nowe ustawienia po pewnym czasie.

Rejestr pod Win98:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Network\LanMan\
Tam są nazwy udostępnionych

Zrób w XP konto takie samo jak w tym W98.
Udostepnij udział dla tego konta, a w W98 włącz
logowanie do sieci Microsoft...

Owszem - o ile dysponujesz partycją NTFS i włączysz proste
udostępnianie zgodnie z

"JAK: Wyłączanie prostego udostępniania i ochrona hasłem folderu
udostępnionego
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;PL;307874" .

We właściwościach folderu, który chcesz udostępnić ustaw uprawnienia dla
tych osób, które chcesz aby miały dostęp. Najlepiej jest stworzyć nową
grupę np.przyjaciele i wtedy ustawić uprawnienia dla tej grupy.
Win XP to nie jakaś lipa, ale profesjonalny system, więc wykorzystuje
możliwości systemu plików NTFS, a nie hasła dostępu do folderów. Dlatego
aby powyższy sposób działał trzeba mieć Windowsa na partycji z systemem
plików NTFS, a nie np. FAT32.
Jeżeli takie rozwiązanie ci nie odpowiada to trzeba poszukać w sieci
programiku, który założy hasło na folder.

Przeczytaj to:
http://banita.pl/konf/smbprzegwin9x.html
http://banita.pl/konf/smbprzegwinxp.html
http://support.microsoft.com/kb/q258717/