dwa zewnętrzne adresy IP (out i in) - translacja adresu w pakiecie - jak to zrobić

Autor: Yanek <zwus_at_op.pl>
Data: Sun 16 Oct 2005 - 17:23:52 MET DST

Witam,

Jestem w sieci osiedlowej i mam sobie adres IP z grupy 192.168.xxx.xxx
Kiedy wychodzę na świat jestem identyfukowany z zewnętrznym adresem IP
62.xxx.xxx.A.
Operator przydzielił mi tak żewnętrzny adres IP 62.xxx.xxx.B żebym z
zewnątrz mógł się odwołac do mojego kompa 192.168.xxx.xxx I to działa.

Problem mam z telefonią internetową np ze Skype. Nie mogę zrobić
bezpośredniego połączenia bo Skype drugiej osoby z którą rozmawiam (która
także ma wewnętrzne IP ) nie wie że ma do mnie pakiety wysyłać po innym
adresie IP niż wynika to z połączenia (62.xxx.xxx.B)

Czy da się zrobic jakąś translacje adresów żeby w pakiecie wysyałnym z
mojego komputera znalazła się informacja o tym jaki ma byc zwrotny adres IP
?

Pozdrawiam
Andrzej