Re: Kontrola p³yt CD-RW

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 14 Oct 2005 - 01:04:29 MET DST

W wiadomo¶ci: 11kd4z36di2mt$.1bs1l1g8lqh2m.dlg@40tude.net,
Piotr Smerda <piotrs00@go2hell.pl> napisa³(a):
[...]
> Jest to prawdziwe twierdzenie - konstrukcja "g³owicy"
> odczytuj±co-zapisuj±cej w nagrywarkach jest trochê inna ni¿ w
> napêdach typu ROM. Poza tym warto mieæ drugi napêd choæby po to ¿eby
> ³±twiej i szybciej móc wykonaæ kopiê p³yty.
[...]

Witam!

Spójrzmy z perspektywy tzw. zwyk³ego u¿ytkownika. Czy na prawdê potrzebne mu
s± dwa napêdy optyczne? Wydaje mi siê, ¿e w ostateczno¶ci mo¿e zrobiæ sobie
image i z niego nagraæ kopiê p³yty. Tak¿e chyba doradzi³ bym jeden napêd do
uniwersalnych zastosowañ. Po co ma siê starzeæ sprzêt.

Poza tym coraz czê¶æ u¿ytkownicy wybieraj± notebooki, w których liczy siê
oszczêdno¶æ miejsca.

Jaki¶ czas temu mia³em sytuacjê, w której przyda³a mi siê nagrywarka CD do
odczyty p³yty. Czytnik DVD nie dawa³ sobie rady z ma³ymi p³ytkami CD.
Prawdopodobnie ze wzglêdu na ilo¶æ obrotów. Producent pewnego urz±dzenia
wymy¶li sobie ten no¶nik do dystrybucji sterowników. Nawiasem mówi±c na
stronie WWW by³a jego wersja podpisana, a na CD nie.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski