Domena 2k i samba

Autor: Tristan Alder <smiejek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 11 Oct 2005 - 11:15:50 MET DST

Witam,

  miałem linuksy podłączone do domeny Windows 2k (SBS) i działało. I
pewnego dnia przestało działać. Dzieje się tak:

root@komp15l:~# wbinfo -u
Error looking up domain users
root@komp15l:~# id a
id: a: Nie ma takiego u-Bżytkownika

ale co ciekawe, to generalnie montowanie zasobów działa. Działa też:

# wbinfo -t
checking the trust secret via RPC calls succeeded

ale już:

root@komp15l:~# wbinfo --sequence
KOMP15L : 1
BUILTIN : 1
MENIS : DISCONNECTED

Usuwam więc katalogi /var/lib/samba i /var/cache/samba/ i dołączam do
domeny i działa:

root@komp15l:~# wbinfo --sequence
MENIS : 8916
root@komp15l:~#

Potem coś sobie sieje w logach winbinda:

[2005/10/11 11:12:35, 1] nsswitch/winbindd_user.c:winbindd_getpwnam(161)
   user 'C$' does not exist

pewnie jakiś windows albo serwer coś bredzą. W każdym razie, system
działa. Do momentu restartu, kiedy znów wszystko zaczyna się od nowa.

I jestem w rozpaczy, bo mam pracownię szkolną na linuksach, a serwer
windziany. I naprawianie tego co restart tak sobie mnie bawi :( A
znajomi admini odpowiadają, że z Windowsami nie mieli do czynienia
nigdy. HEEEELP :(

Aha, całość zepsuła się prawdopodobnie po jakiejś automagicznej
aktualizacji Windowsa na serwerze.

--
Przemysław Adam Śmiejek