Re: zakazać instalacji programów

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Tue 11 Oct 2005 - 06:11:29 MET DST

On Mon, 10 Oct 2005 09:36:01 +0000 (UTC), Jo Joro wrote:

> czy można w windows 2003 zabronic userowi instalowania programów np
> gadu-gadu,tlen itp (nie chce wycinać na firewallu)?
>
> w gpedit.msc jest opcja która pozwala na to aby zabronić uruchamiania
> plików o określonych nazwach, ale nie będę przecież biegał po wszystkich
> komputerach i uaktualniał wpisów gdy gg70.exe sie zmieni na gg71.exe
> (zresztą user też może nazwę zmienić zawsze)
> Zabroniłem uprawnieniami NTFS zapisu do programfiles ale userzy i tak
> instaluja smieci w documents And Settings :(
>

> Pozdrawiam
> Arek

A może zamiast bawić się w policjantów i złodziei warto zainwestować w
karty, które zabezpieczą przed jakiegokolwiek typu zmianami na dysku? Na
allegro.pl kosztuje to grosze a sprawdza się znakomicie. Wkładasz do
komputera z zainstalowanym systemem, ustawiasz odpowiednie opcje i masz
problem z głowy. Mogą instalować co chcą - po reboocie i tak wszystko wróci
do "czystego" stanu.
No chyba, że problemem jest nie instalowanie a to że uczniowie korzystają z
określonych programów w czasie zajęć ...

--
Pozdrawiam
Piotrek