XP i połączenie w grupie ramach grupy roboczej

Autor: Jacek <edvjacekWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 10 Oct 2005 - 01:10:12 MET DST

Witam,

Dwa komputery z WinXP z SP2 przyłączone do Internetu za pomocą jednego modemu
kablowego (Motorola), jeden przez USB, drugi przez kartę sieciową. Oba komputery
mają przydzielone adresy IP z serii 10.1.x.x i są w tej samej grupie roboczej.
Oprócz protokołu TCP/IP zainstalowany jest NetBEUI. "Wyświetl komputery grupy
roboczej" pokazuje oba komputery, jak i w "Moich miejscach sieciowych" widzę
udostępnione katalogi.

Problem jest, gdy chcę połączyć się poprzez zdalny pulpit poprzez podanie nazwy
komutera, a nie adresu IP. Drażni mnie to o tyle, że do tej pory takie
połączenie działało. Co się zmieniło? Wymieniłem płytę główną w tym komputerze
przyłączonym przez kartę sieciową. Korzystam teraz z karty sieciowej
umieszczonej na płycie głównej. Ponieważ płyta używa całkiem innego chipsetu i
system nie chciał wystartować, dokonałem nowej instalacji systemu.

Co robię źle?

Pozdrawiam,
Jacek