Re: Pytanie o reinstalkę Win XP Pro

Autor: brand <brand_at_USUNtlen.pl>
Data: Fri 07 Oct 2005 - 16:21:53 MET DST

Marcin napisał(a):
> Witam,
> Dokupiłem do swojego laptopa (Compaq Evo N1015v) dwie kości RAMu (obie
> Kingston 512 MB). Niestey, gdy obydwie kości są w slotach system (Win XP
> Pro) nie podnosi się, tzn. wywala sięblue screen. Gdy tylko jedna kość,
> obojętnie jaka (bo sprawdzałem ze starą 256 MB), jest w którymkolwiek ze
> slotów wszystko jest OK. Doradzono mi, żeby postawić system raz jeszcze. I
> stąd moje pytanie. Czy mam włożyć obie kości przed rozpoczęciem reinstalacji
> czy mogę to zrobić po jej zakończeniu?

Spróbuj przestawić częstotliwość pracy pamięci (magistrali fsb) na
niższą np. z 400MHz na 333MHz (166) i spróbuj potestować.
U mnie przy procku na fsb 133MHz po zmianie pamięci z 384MB 266MHz na
2x256MB 400MHz w dualu win xp wywalał sie. Pomogło właśnie to co wyżej
opisałem. Tak czy inaczej przy wymianie kluczowych elementów warto
przeinstalować system na świeżo.

Druga sprawa to jak uruchomić płytę z
> instalkąkiedy system nie podnosi? Przypuszczam, że trzeba ustawić w BIOSie
> żeby bootował się z CD, czy tak?

Tak. To się nazywa "First boot device" i ustaw na cd-rom. Można przy
starcie kompa wcisnąć klawisz F11 (opcja w niektórych płytach głównych)
i tam wybrać właściwe urządzenie uruchamiane jako pierwsze.

pozdr.
brand