Re: Ilość przesłanych danych przez Internet

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Thu 06 Oct 2005 - 00:12:14 MET DST

W wiadomości: dgsroo$7hi$1@nemesis.news.tpi.pl,
bad_skipper <bad_skipper@bad_skipper.com> napisał(a):
[...]
> np ten: http://www.analogx.com/contents/graphics/nsl.gif mala rzecz,
> a cieszy...
[...]

Witam!

Właśnie raczej prostego rozwiązania szukam, aby mało obciążało system i w
niego ingerowało. Na razie używam ten program mimo jego wad:

1. Problemy użytkowe:

1.1 Problemu z pozycjonowaniem okien. Okna dialogowe są centrowane względem
głównego okna bez sprawdzania czy wychodzą poza ekran. To akurat jest mały
problem.

1.2. Zachowanie tego programu w środowisku z wieloma użytkownikami. Problem
w tym, że program prowadzi statystykę osobno dla każdego użytkownika. Z
jednej strony to jest dobrze bo działa na koncie
zwykłego użytkownika. Ale z drugiej strony to źle. Trzeba się zalogować na
wiele kont i ręcznie podsumować te statystyki aby obliczyć wartość dla
wszystkich kont.

2. Dokładność pomiarów:

2.1. O ile udało mi się zorientować program opiera swe działanie na podobnej
zasadzie jak komenda "netstat -e". Polecenie "netstat -e" pokazuje ilość
przesłanych bajtów od ostatniego resetu komputera. W czasie zamykania
komputera program zapisuje tą wartość w rejestrze aby zbudować statystykę
miesięczną.

Jeśli użytkownik się przeloguje bez resetu komputera to do jego statystyk
zostanie dołączona wartość od początku uruchomienie komputera, w tym
wypracowana przez innych użytkowników.

Dodatkowo można mieć zalogowanych kilku użytkowników korzystając z możliwość
szybkie przełączania użytkowników jaka jest w XP. Program wtedy całkowicie
się pogubi.

2.3. Program uwzględnia w statystyce jest także komunikacja po loopback
(127.0.0.1). Tak wynika z analizy kluczy w rejestrze używanych przez ten
program. Czyli wlicza także komunikację między procesami, nie wykorzystującą
Internetu.

Dlatego trudno wierzyć tym wynikom, są _bardzo_ mocno orientacyjne.

W sieci znalazłem inny program:
http://www.paessler.com/prtg

Wygląda, że to jest narzędzie dla zawodowców a nie prosty program jakiego
szukam. Ciekawa jest natomiast dokumentacja, która mówi trochę o metodach
zbierania takich informacji: SNMP, Packet Sniffing. Niestety robi się to
trochę skomplikowane jak na takie zadanie.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski