Jak wyłączanie dysków - oszczędność prądu

Autor: <qni_at_op.pl>
Data: Wed 05 Oct 2005 - 07:48:56 MET DST

Ponieważ chcę ograniczyć hałas jaki wydaje mój komputer zastanawiam się na
wyłączaniem dysków.
Mam 3 dyski, 2 scsi na nich liunx i 1 zwykły xp, gdy siedzę Xp to nie
potrzebnie pracuje mi dyski scsi z linuksem a co za tym idzie większy nie
potrzebny pobór
prądu i większy hałas od wiatraczka od zasilacza wiec się zastanawiam czy jest
jakaś możliwość aby wyłączyć dysk oczywiście mógłbym zrobić włącznik i odcinać
od niego zasilanie podczas włączani komputera ale programowe wyłączanie dysku
uważałbym za bardziej eleganckie