Re: Partycje w Win XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 04 Oct 2005 - 17:44:34 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w
wiadomości news:2005100415012200@grush.one.pl...

> Ja też nieraz widziałem, jak z powodu uszkodzenia sprzętu
> lub działalności wirusa szły w niepamięć wszystkie partycje.
> Owszem, zmniejsza się prawdopodobieństwo utraty danych, ale
> na tyle nieznacznie, że lepiej zyskać na miejscu i wydajności

Parę przykładów typowych postów na newsach:
- nie włączyłem 48-bit LBA i nadpisało mi początek pierwszej partycji.
Druga jest OK.
- padł system, przeinstalowałem go oryginalną instalką bez SP, która
nie miała obsługi 48-bit LBA i nadpisało mi początek dysku. System nie
wstaje, ale druga partycja wygląda OK.
- był reset i została uszkodzona struktura partycji systemowej, bo był
na niej swap i tempy. Druga partycja - akurat nieużywana - przetrwała
bez szwanku.
- był reset, chkdsk ciężko pracował i dane poszły w kosmos. Easy
Recovery odzyskał raptem jakieś 20%. Szkoda, że nie były na drugiej
partycji, tej akurat nie było potrzeby naprawiać...
- wirus/whatever zamazał początek dysku. TestDisk bez problemu
odzyskał drugą partycję, pierwszej nie potrafi. Bo jest nadpisana.
- odtwarzałem partycje Ghostem, ale wybrałem złą opcję i nadpisałem
sobie początek dysku. Straciłem partycję systemową, ale druga jest OK.
- i najczęstsze: padł system, nie umiem go naprawić, chcę formatować.
Nie mam drugiego dysku. Jak i dokąd zgrać dane?

Jakoś tak się składa, że mając tylko jedną partycję ciężko byłoby
wyjść bez szwanku we wszystkich tych przypadkach.

> robiąc jednocześnie kopie danych na innym nośniku. Choćby na
> dysku podłączanym przez USB -- wygodnym, odłączalnym (nie
> spali się z komputerem, można przenieść w inną lokację) i
> szybkim.

Oczywiście. Zaś ideałem byłby NAS. Tylko jakoś tak się składa, że w
realu rzadko kiedy te dobre rady bywają wdrażane.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/