Re: NTFS--jak odzyskac utracona partycje?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 02 Oct 2005 - 01:06:00 MET DST

Uzytkownik "kuba" <kubakocoj_nie@spamuj_gmail.com> napisal w
wiadomosci news:dhn2rr$2buc$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
> zniknely pliki (dir pokazywal krzaki), ale ciagle jest widoczna
> jako C. natomiast druga partycja, ntfs, jest teraz widziana jako
> niesformatowana.
>
> i teraz pytanie--czy mozna w jakis sposob odzyskac dane z tej
> ntfs'owej partycji? narazie nic na niej nie ruszalem, nie usuwalem,
> nie formatowalem, nie tworzylem nowej, itp. nic. jedyne co mi
> przychodzi do glowy to: sformatowac ja na ntfs i odpalic jakis
> program w rodzaju 'undelete'. istnieje cos takiego dla ntfs/w2k?
> czy raczej mam sie pogodzic ze strata danych?

Powinna pomóc podmiana uszkodzonego bootsektora tej partycji na
sprawna kopie przy pomocy Testdisk http://www.cgsecurity.org/ (Backup
BS), lub odbudowa tego bootsektora (Rebuild BS). W zadnym razie jej
nie formatuj, bo jak nadpiszesz istniejace MFT to juz nic z niej nie
odzyskasz. Do ew. odzysku plików - o ile pierwsza porada nie pomoze -
mozesz uzyc darmowego PC Inspector File Recovery http://www.convar.de
.

> system windows 2000 sp4, dysk 250gb (jesli to ma jakies znaczenie)

Jesli w systemie nie bylo wlaczonej obslugi tak duzych dysków
(EnableBigLBA=1), to jak najbardziej ma. Podobne objawy sa wówczas,
gdy system (z tego wlasnie powodu) nadpisze poczatek dysku.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadajac zmien px na pl/