Jak bezpoleśnie ponownie wpisać się do domeny bez udziału serwera?

Autor: dobrov0 <dobrov0_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 28 Sep 2005 - 15:00:17 MET DST

Witam
Ostatnio musiałem w domu "wypisać" komputer z domeny, którą mam w pracy.
Oczywiście przy okazji straciłem profil.
Przypisanie komputera ponownie do domeny nie było możliwe najpierw z powodu
tego,
że nie byo z nim kontaktu a potem z powodu tego, że serwer odpowiadał
"access denied"
a jego administrator pojechał w delegację.
W końcu osiągnąłem zamierzony efekt odpalając (pierwszy raz w życiu)
"przywracanie systemu".
Szczęśliwie się złożyło, że miałem jakiś "punkt przywracania" sprzed dwóch
dni.
System powrócił do domeny, odzyskałem profil oraz dostęp do sieci firmowej.

Moje pytanie:
czy można w/w operację wykonać bardziej "po ludzku"?

Dla mnie jakimś kuriozalnym idiotyzmem jest, że mając na komputerze
odpowiedni profil,
oraz mając konto na domenie nie mogę po prostu się zalogować, tylko muszę
przypisać
komputer do domeny, co z kolei nie może się odbyć bez udziału serwera i
odpowiednich
uprawnień. Tym bardziej, że serwerowi to wisi. Jeżeli wypisałem się z domeny
bez kontaktu
z serwerem a potem jakoś ponownie się do niej wpisuję, to jest to dla
serwera przezroczyste
(wczoraj byłem i dziś znów jestem). Dlaczego wobec tego są takie problemy?