dziwne połączenie internetowe w win2000/xp

Autor: d. <zapytaj_at_mnie.tu>
Data: Tue 27 Sep 2005 - 11:33:01 MET DST

Witam was serdecznie,

Mam nadzieję, że to ta grupa - przyznam bez bicia ze wiele nie uzywam
ani windowsa, ani nie czytuję tej grupy wiele.

Jest laptop - ibm t23 - zanstalowałem na nim win2000 (taka ma licencję
niby), ale okazuje się że rownież i mam licencję na win xp home, wiec
zainstalowałem rowniez i jego, nie są one instalowane na raz - ale
siedzą na zmianę na dysku i w obrazie jego, w kazdym razie bez problemow
moge w kilka minut zmienic jeden w drugi. Poza tym na stale jest jeszcze
inny system operacyjny.

Instalowalem windowsy u siebie w domu, gdzie mam szybka siec lokalna z
stalym ip zewnetrznym dla mojego komputera. Wszystko było w jak
najlepszym porządku zarówno pod win2k jak i pod xp. Jako ze to laptop to
wybralem sie z nim do rodzicow, gdzie jednak czekalo mnie zaskoczenie.
Podlaczony do tamtejszej sieci (opartej na sdi) i skonfigurowany w
tamtejsze dane nie chodzi jednak jak powinien. pingi i różne tego typu
sprawy działają jak powinny, ważne że działa np ssh, raczej też www,
raczej bo już https nie, więc poczty sobie nie sprawdzę, podobnie z ftp,
czy innymi. Sprawdzałem zarówno na win xp jak i w2k i niestety problem w
obu przypadkach jest taki sam :/ Pierwsze nad czym bym się zastanowił to
pewnie sieć i jej podłączenie ale testowałem na kilku adresach z tej
sieci, nawet na kilku kabelkach i w każdym przypadku efekt był ten sam.

Okazało się za to, że efekt występuje tylko pod windowsem, pod innym
systemem na tym laptopie nie ma najmniejszych problemów z którymkolwiek
z połączeń, niewygodne jest jednak co chwile zmienianie tego, co w takim
razie powinienem zrobić?

W windowsach nie ma firewalla - nawet w xp wyłaczyłem tego systemowego.
Sprawdziłem wszystko co mi przyszło do głowy, ipconfig nie podaje nic
złego, jakieś pingi chodzą, ale inne usługi nie :/

Co powinienem jeszcze sprawdzić? Gdzie ewentualnie zapytać jeśli to nie
jest najlepsza grupa? Win mi potrzebny akurat na laptopie bo z założenia
miał służyć do testów, tymczasem denerwuje mnie to że to nie żyje :/