Integracja sterowników sata z instalką W2000/XP

Autor: dziobu <kpawelXXX_at_XXXkr.onet.pl>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 22:22:12 MET DST

Witam,
Jako że dzisiaj udało mi się zintegrować instalkę W2k i WXP ze
sterownikami do kontrolerów sata, postanowiłem się tym podzielić. Wszak
dość dużo osób o to pyta, wiele innych trzyma stacje dyskietek tylko
żeby móc system instalowac ;)

Jako że przygotowałem gotowca to opiszę najpierw co ot coś obsługuje
(dla 2000 jak i XP):

"Intel(R) 82801FR/FBM/ER, 6300ESB SATA RAID/AHCI Controller (ICH6R,
ICH6M, ICH5R,)"
"WinXP SiS Raid/IDE Controller"
"VIA RAID Controller(Windows XP)"
"VIA ATA/ATAPI Host Controller(Windows XP)"
"NVIDIA RAID CLASS DRIVER (required)"
"NVIDIA NForce Storage Controller (required)"
"Adaptec Ultra320 SCSI Cards (Win XP/Server 2003 IA-32)"
"Silicon Image SiI 3112 SATA RAID Controller for Windows 2000"
"Silicon Image SiI 3114 SATA RAID Controller for Windows 2000"
"VIA Serial ATA RAID Controller for Windows 2000"

Generalnie jest to wszystko co można znaleźć na cd instalacyjnych do:
- laptopa Fujitsu-Siemens Amilo M7440
- płyty głównej ABit IC7-G

Moje radosne rozwiązanie testowałem na obu systemach, na tym laptopie
oraz na kontrolerze Si3112 (w ic7-g).

A więc:
1. Trzeba zrobić obraz cd na dysku

2. Jakimś programem (np WinISO) trzeba go wyedytować i dodać te pliki do
katalogu I386:
dla Win2000: http://www.pess.pl/tmp/sata/sata_w2k.zip (~1 MB)
dla XP: http://www.pess.pl/tmp/sata/sata_wxp.zip (~1 MB)
z czego należy NADPISAĆ plik "txtsetup.sif"; reszty nie bo jej nie ma.
(Normalnie plików nie można skopiwoać bo płyta straci bootowalność)

UWAGA!
plik "txtsetup.sif" edytowałem z wersji Win2000 Prof PL SP4 oraz XP Prof
PL SP2. Nie wiem czy wersje bez zintegrowanego SP będą działać
prawidłowo !!! Inne wersje językowe - owszem, bo czemu by nie.

3. Po nagraniu na cd można cieszyć się systemem ze zintegrowanymi
sterownikami.

Wiem że jest to kretyńsko proste i ma się nijak do
http://greenmachine.msfnhosting.com/READING/addraid.htm (które znalazłem
w archwium, zresztą jako odp na mojego posta ;)) gdzie trzeba było cab'y
robić, ale...to działa ;)

Żeby nie było - zrobiłem to wszystko na podstawie oryginalnej cd do
laptopa z dyskiem sata. Tylko oryginalny XP Home widział dysk, a inne
(W2k i XP Prof) już nie. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem sterowniki
i miejsca interesującyh wpisów, a po godzinie miałem działający na
laptopie cd z Windowsem 2000 ;)

Jesli ktoś chce dodać własne sterowniki to polecam zrobić tak:
(niestety mam za mało czasu żeby tu epopeje pisać; swoją drogą robiłem
troche na "czuja" więc też w 100% nie wiem jak to ma być)

W pliku "txtsetup.sif" nalezy poszukać po kolei wystapień tekstu np
"Si3112r" i dla nowych sterowników dodać tam analogiczne pozycje
(przeglądając .inf albo .oem od sterownika można się doszukać tych
podobieństw). Potem trzeba skopiować odpowiednie pliki do katalogi i386
i koniec. Nic lepszego nie wymysliłem ;/

--
Pozdrawiam                                       | _ \| __|/ __|/ __|
Paweł Konarski                                   |  _/| __|\__ \\__ \