Re: IP 169...=install systemu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 21 Sep 2005 - 09:34:41 MET DST

Użytkownik "Marcin" <wymiana_77@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:dgpt5i$8qt$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam grupowiczow.
> Sytuacja przedstawia sie nastepujaco:
> System opercyjny Win XP (nie wazne czy Home czy Pro). W sieci
> dziala serwer DHCP. Pod Windowsem komputer dostaje IP 169.....
> Wiadomo z czym jest zwiazany taki adres (blad DHCP). I tutaj
> zaczynaja sie schody. Pod Knoppix'em wszystko ladnie chula. Karta
> dostaje poprawny adres IP. Siec dziala prawidlowo. Po takie
> operacji, uruchomieniu XP, znow IP ma wartosc 169.... Czy ktos moze
> wyjasnic dlaczego tak sie dzieje? Wzmocnienie sygnalu poprzez
> dodatkowy Switch nie przynosi poprawy. Do tej pory jedynym
> [...]

Jeśli system dostaje adres z puli APIPA, to znaczy że nie potrafi
dogadać się z serwerem DHCP. Być może zablokowano komunikację z DHCP
na firewallu, ustawiono stałe IP na karcie sieciowej, albo też
serwerowi DHCP obecny MAC karty sieciowej się nie podoba i go odrzuca.
Tu leży spis poleceń służących do diagnostyki sieci:
http://support.microsoft.com/kb/314067/PL/ i tu:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/ntcmds.mspx .

--
M.   [MS-MVP]