[windows xp pro] problem z instalacja oprogramowania

Autor: <cyberkid_at_chello.pI>
Data: Sat 17 Sep 2005 - 21:35:06 MET DST

Sąsiad postanowił unowocześnić swój komputer i wymienił w nim trzy
komponenty: płytę główną, procesor i pamięć. Ponieważ jest
komputerowym analfabetą udało mi się dowiedzieć tylko tyle, że płyta
to cytuję "jakiś Gigabyte", procesor to Sempron 2600 a kość pamięci to
512.

Pierwsze problemy z nowym sprzętem zaczęły się przy próbie
zainstalowania systemu operacyjnego (Windows XP Pro, bez service
packów, jak mniemam). Po kilku mozolnych próbach system udało się
zainstalować, za to pojawiły się problemy z instalacją sterowników. Je
także udało się zainstalować. Instalacją systemu zajmował się kto
inny, znam historię tylko z opowieści.

Obecnie system działa, natomiast nie da się zainstalować na nim
niektórych programów. Sąsiad próbował instalować Office'a XP,
Encyklopedię PWN Geografia i jeszcze jakieś testy na prawo jazdy. We
wszystkich trzech przypadkach instalacja kończy się błędem i
komunikatem: "Instalator nie może uruchomić wymaganego programu. Błąd
105" (syn sąsiada zeznaje, że w przypadku Office'a był to błąd 2321).

Próba uaktualnienia Instalatora Windows do wersji 3.0 nic nie dała. W
menedżerze urządzeń nie występują żadne błędy. W tle działają gg,
darmowa wersja AVG, coś od iMesha, serwer VNC (zainstalowany przez
człowieka, który komputer składał i ponoć jest administratorem
lokalnej sieci, przez którą sąsiad łączy się z internetem - dosyć to
dziwne, nie uważacie?) i bodajże jakiś program od karty dźwiękowej.

Opisałem problemy tak szczegółowo jak to było możliwe. Pytanie jest
dosyć oczywiste: gdzie tkwi źródło problemów i jak je rozwiązać?

Ponieważ problemy zaczęły się po zmianie hardware'u dałem chłopakowi
memtesta, żeby przetestował pamięć. Jeśli nie pamięć to co?

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

--
Pozdrawiam, C. [cyberkid(_a_)chello.pl@spamerom.dziekujemy.pl]
Maszyna do pisania V generacji: Soltek SL-75KAV + AMD XP 2000+@1250 768MB