Re: jak zrobic z Admina uzytkownika?

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 10 Sep 2005 - 17:59:59 MET DST

On Sat, 10 Sep 2005 16:35:16 +0200, DVito wrote:

> Witam
> Mam win2000, bez kont z duza iloscia programow, chce stworzec konto
> uzytkownika z tymi programami i konto Admina do zarzadzania.
> 1. stworze konto Admina bedzie mial te programy co sa (zmienie nazwe na
> Uzytkownik)
> 2. stworze konto uzytkownika z uprawnieniami Admina (zmienie nazwe na
> Admin)...
> ...no i jak zabrac uprawnienia temu 1 aby byl uzytkownikiem
> Czy mozna z Admina zrobic uzytkownika?
> Czy bedzie mogl logowac sie do domeny?

> [...]

Konto "Administrator" instaluje się automatycznie w systemie i zwykłymi
metodami (bez kombinacji) nie da sie go usunąć.
Radziłbym zmienić nazwę uzytkownika administrator (najlepiej w nazwie użyć
niedrukowalnych znaków), wyłączyć enumeracje kont (nazwa swoją drogą
koszmarna)
http://www.windowsnetworking.com/kbase/WindowsTips/WindowsXP/AdminTips/Security/DisableEnumerationofSIDs.html
i dopiero potem założyć użytkownika Administrator z niskimi uprawnieniami.
Oprócz tego warto zalożyć konto z uprawnieniami administratora.
Będziesz miał uzytkownika "Administrator" z ograniczonymi uprawnieniami, a
jednocześnie nie skasujesz sobie dostępu do konta administracyjnego.

--
Pozdrawiam
Piotrek