Re: Aktualizacja automatyczna i konto użytkownika

Autor: j_marek <j_marek_at_USUN_TO.gazeta.pl>
Data: Fri 02 Sep 2005 - 02:09:57 MET DST

W wiadomości: 2005090112553200@grush.one.pl,
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

> Jakkolwiek, bo przy shutdownie poprawki będą zawsze instalo-
> wane. Jeżeli chcesz, by były też w czasie pracy, ustaw
> godzinę instalacji np. na 12:00. Nie wiem co się dzieje,
> jeżeli o wyznaczonej godzinie komputer jest wyłączony,
> nigdy tego nie "ćwiczyłem".
[...]

Witam!

Po prostu znalazłem w pomocy opis dręczących mnie pytań.

<Cytat>

Ale aktualizacje muszą zostać zainstalowane, a nie tylko pobrane, zanim będą
mogły chronić komputer. Jeśli będzie używane ustawienie Automatyczne
(zalecane), nowe aktualizacje będą instalowane o godzinie 3:00. Można jednak
zgodnie z własnymi potrzebami zmienić czas lub częstotliwość zaplanowanych
aktualizacji.

Jeżeli komputer jest wyłączony w czasie zaplanowanej aktualizacji,
aktualizacje zostaną zainstalowane po następnym uruchomieniu komputera.
Można również wybrać, aby system Windows powiadamiał użytkownika, gdy nowe
aktualizacje będą dostępne, a następnie instalować je samodzielnie.

[...]

Instalacja aktualizacji przed zamknięciem systemu jest innym sposobem na
zapewnienie aktualności i zwiększenie bezpieczeństwa systemu. Ta opcja jest
dostępna tylko w systemach operacyjnych Microsoft Windows XP z dodatkiem
Service Pack 2 (SP2)[...].

</Cytat>

Znalezienie tego w pomocy było na prawdę proste -- link w oknie ustawień
aktualizacji. Nie powiennem zadawać tego pytania na grupie.

Jasno jest rozdzielony problem ściągania od instalowania aktualizacji.
Spotkałem się z propozycjami w jakieś prezentacji aby zmiany tej godziny aby
wszyscy nie przeciążali serwera o jednej godzinie. Z pomocy wynika, że nie
powinniśmy się przejmować tym tylko dostosować godzenie _instalacji_
aktualizacji do własnych potrzeb. Chyba problem ten dotyczy komputerów
rzadko wyłączanych.

Wniosek jest prosty: Wystarczyło spojrzeć do pomocy :-)

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski