win2000 + sbs2000 -> drukarka + długie logowanie

Autor: Radosław Wyroślak <rwyroslakWYTNIJ-TO_at_gmail.com>
Data: Sun 28 Aug 2005 - 22:31:28 MET DST

Witam.

Ostatnio u nas w szkole pomagałem nauczycielowi przeinstalować całą
pracownię MENowską. Na serwerze jest Windows 2000 + SBS 2000, a na
stacjach XP pro. Cała instalacja jest oparta na skryptach menu, więc
się dużo nie narobiłem. Wszystko jest podpięte pod domenę i
początkowo chodziło bardzo szybko.
Pierwszy problem pojawił się, gdy na stacjach poinstalowałem SP2 i
najnowsze poprawki. Teraz logowanie zwykłego usera trwa bardzo długo,
czasem ponad minutę. Myslałem, że to wina tej wbudowanej zapory, ale po
jej wyłączeniu nic się nie zmieniło. Przed instalacją SP2 zalogowanie
do profilu trwało kilka sekund. Jak to przyspieszyć?
Drugi problem związany jest z drukarką. Na komputerze nauczyciela (nie
na serwerze) zainstalowałem drukarke i ją udostępniłem. Następnie
chciałem ją zainstalować na stacjach, ale z powodu braku uprawnień nie
mogłem jej dodać. Na serwerze w AD dałem grupie (poziomc) uprawnienia
by mogła dodawać drukarki (w szablonach adm. wyłączyłem 'wyłącz
dodawanie drukarek przez usera' czy coś takiego). Ale to nic nie dało,
gdy chce zainstalować drukarkę dalej pisze, że brak uprawnień. W
książce "SBS pod lupą" przeczytałem, że lepiej jest w takim przypadku
skorzystać ze skryptu logowania. Więc dodałem całej grupie w skrypcie
printer.cmd linijke 'prnmgr.vbs -ac -b "\\nauczyciel\drukarka"' (tak
pisało w tej książce, oczywiście zmieniłem ścieżke do drukarki).
Zalogowałem sie na stacji roboczej na studenta, ale dalej drukarki nie
ma. Więc jak ją zainstalować lub co robię źle?

Pozdrowienia,
Radek.