Re: problem ze skryptem cmd

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 22:51:34 MET DST

kris <kris@rulez.pl> napisał(a):
> Witam,
> Byc moze pytanie jest banalne ale jak narazie ja nie znalazlem odpowiedzi.
> Chce ustawic zmienna WINwersja na wartosc "ok" jesli w zmiennej WINver
> wystepuje lancuch "windows xp",
> probuje robic to w taki sposob:
> echo "%WINver%|findstr /i "windows xp" >nul&&(cmd /c set WINwersja=ok)
> ale niestety nie dziala:(
> jesli zamiast (cmd /c set WINwersja=ok) wpisze np. (cmd /c set) lub
> (cmd /c mspaint.exe) to wtedy polecenie zostaje wykonane.
> Bede wdzieczny za sugestie co robie zle, ewentualnie moze jest jakas
> [...]

Bo udziwniasz na siłę :) Używając konstrukcji z cmd /c startujesz nowy
proces cmd.exe, który ma inny zestaw zmiennych i jest niezależny od tego
pierwszego. Nie możesz napisać po prostu set WINwersja=ok? Poza tym nie wiem
po co to echo. Dlaczego to nie może wyglądać tak:
ver|findstr /i "windows xp" &&(set WINwersja=ok)
?

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/