Re: szalenstwa gniazda COM

Autor: MarkPunk <markpunk_at_nospam.poczta.fm>
Data: Thu 25 Aug 2005 - 17:05:00 MET DST

> Mam problemy z Com'em. Posiadam odbiornik (SAT), ktory przesyla dane
> tekstowe do COM'a komputera (nonstop). Gdy com'a mam wpietego podczas
> uruchamiania systemu - Com pod windows nie dziala (lub tez mysli, ze to
> mysz i zaczyna sie jazda z lapaniem kursora). Rozwiazaniem jest
> podlaczenie
> com przy dzialajacym juz systemie. Wtedy jest ok. Czy jest patent na to,
> zeby system podczas startu nie sprawdzal co jest na COM'ie?

Znalazłem kiedyś coś takiego do UPS'a ale powinno również rozwiązać twój
problem

Ad.3 - Zablokowanie automatycznego wykrywania myszki na porcie szeregowym do
którego będzie dołączony zasilacz UPS

NTDETECT.COM - element systemu Windows NT /2000/Xp podczas procesu
boot-owania szuka na portach szeregowych komputera podłączonej myszki. Ta
operacja powoduje natychmiastowe wyłaczenie zasilaczy starszym modeli
zasilaczy UPS, które interpretują sygnały wysyłane przez NTDETECT jako
polecenie wyłączenia wyjścia UPS-a.

Aby zablokować automatyczne wykrywanie myszki należy dokonać edycji pliku
boot.ini, który jest ukrytym plikiem systemowym Windows-a NT/2000/Xp.
Znajduje się zazwyczaj na dysku C:
  a.. ustalić do którego portu szeregowego będzie podłączony kabel
komunikacyjny
  b.. dokonać edycji pliku boot.ini
  c.. zapisać zmiany
Edycja boot.ini
Odnaleźć w pliku zapisy podobne do poniższego przykładu (w zależności od
wersji systemu będą istniały drobne różnice):

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT.SBS="BackOffice Small Business
Server [VGA mode]"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT.SBS="BackOffice Small Business
Server [VGA mode]"/basevideo /sos

Do każdej linii podobnej do tej dopisać /NoSerialMice:ComX gdzie ComX
oznacza numer portu szeregowego do którego podłączymy kabel komunikacyjny.

[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT.SBS="BackOffice Small Business
Server [VGA mode]"/NoSerialMice:ComX
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT.SBS="BackOffice Small Business
Server [VGA mode]"/basevideo /sos/NoSerialMice:ComX

Należy upewnić się że nie ma spacji pomiędzy ostatnim znakiem oryginalnego
wpisu a /NoSerialMice:ComX