Zawijanie wierszy w OE

Autor: Ai <nie_chce_at_spamu.pl>
Data: Wed 24 Aug 2005 - 16:58:37 MET DST

Witam !

Nieco OT, ale mam nadzieję, że mi wybaczycie. Może to i głupia sprawa, ale
na codzień korzystam z The Bat'a, a w pracy zaciągnięto mnie do OE i czuje
się dosyć zagubiony... Windows 2000 Pro SP4 + Outlook Expres 6.00. Kiedy
odpowiadam na maile w formacie 'plain text' to niezależnie od tego czy cały
mail to jedna długa linia tekstu (którą Outlook na potrzeby wyświetlania
sztucznie 'łamie') czy mail ma formę kilku linijek (ponieważ przy wysyłaniu
klient zawinął tekst np. co 80 znaków) to cytowany tekst ma 'wcięcia' (znak
'>') w każdej linii i już na etapie redagowania zostaje zawinięty co podaną
przeze mnie w opcjach ilość znaków. Jeżeli jednak odpowiadam na wiadomość w
formacie HTML (a w opcjach ustawione jest aby ignorować format maila
nadawcy i odpisywać zawsze w formacie 'zwykły tekst') to cytowany tekst nie
jest zawinięty (jeżeli był jedną długą linią to nadal nią jest) i nie ma
'wcięć'. Stąd, żeby to jakoś wyglądało w takim wypadku sam oznaczam
cytowany fragment znakami '>' i wrzucam 'Entera' co pewną ilość znaków
(przy czcionce o stałej szerokości da się na oko wyznaczyć miejsce gdzie
powinno nastąpić łamanie wiersza). Czasami jednak nie trafiam do końca z
tymi łamaniami i całość tekstu sypie się po zawinięciu przez klienta linii,
które przyciąłem za późno. Wygląda to wtedy np. tak:

> dobrze zawinięta linia
> ta też i nieco tekstu
> ta zawinięta zdecydowanie
za późno
> i kolejna poprawnie

Nie wygląda to zbyt dobrze, a jeżeli linijek tekstu jest sporo to efekt
jest dosyć żałosny. Rozumiem, że jest to zachowanie 'by design', a może da
się coś z tym zrobić ?

--
Pozdrowienia
Ai / mailto: nv@nvbary.arg / ROT-13 /