tlumaczenie nazwa -> IP

Autor: geos <geos_at_nowhere.org.invalid>
Data: Tue 23 Aug 2005 - 10:16:14 MET DST

witam,

mam nastepujacy problem. u mojego dostawcy internetu czesto pada serwer,
ktory tlumaczy nazwy np. www.cnn.com na odpowiedni numer IP. po takim
padzie serwera dostep do internetu nie jest mozliwy inaczej, niz przez
bezposrednie wpisywanie tych numerow w przegladarce. i tu mam pytanie:
czy mozna w windowsach ustawic cos w rodzaju lokalnego pliku/cache
przechowujacego taka tablice tlumaczen, ktora bylaby wykorzystana w
okresach awarii serwera providera tak, ze wpisanie adresu np.
www.cnn.com nie wymagaloby polaczenia z tym padnietym serwerem providera
w celu pobrania odpowiedniego numeru IP? bede wdzieczny za krotkie
wskazowki, jak cos takiego zrobic, jesli jest mozliwe. a moze to
rozwiazanie ma wady i lepiej zastosowac cos innego?

pozdrawiam,
geos