Re: Jaki program do konserwacji Win. XP prof.

Autor: Marcin - <redox_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 20 Aug 2005 - 00:30:05 MET DST

> Mam eTrust PestPatrol 5 i Norton Internet Security 2005 dla utrzymania
> bezpieczenstwa, teraz chcialbym cos do utrzymania dobrej kondycji systemu.
> --

Osobiscie sugeruje wdrozyc polityke kont userow (bez praw admina) a samego
konta admina uzywac _sporadycznie_ kiedy jest to faktycznie niezbedne.
Partycja sys oczywiscie NTFS w zaleznosci od potrzeb robic defrag. Zastosowac
jakis tweak do xp (duzo jest tego na allegro), Historie IE60 zmniejszyc max
do 5 dni + zaostrzyc polityke wobec cookie i tym podobne. Co jakis czas
sugerowany ghost. To by bylo z grubsza na tyle. Uzywac jakiegos _dobrego_
firewalla lub zakupic router sprzetowy (NAT) tak aby IP naszego kompa nie
stalo gole i wesole w strone internetu. Skonfigurowanie owego firewalla z
glowa _odradzam kreatory_ -wazna opcja DISABLE PING FROM WAN. Jak widac im
dalej w las tym wiecej drzew :) bo sprawy polaczenia z netem ledwie
nadmienilem.
Gwarantuje ze po takim konfigu system przetrwa spokojnie 1,5+ roku bez awarii
(softwerowej). Jedyny problem ktory moze powstac (po ostrym dzialaniu usera
ktory spotkalem) to blad ladowania profili (nie konta) usera (nie admina) ale
z tym mozna sobie poradzic w 5 min.

p.s. pomocna opcja (uruchom jako ...)

To sa moje prywatne sugestie (poparte doswiadczeniem) i nie kazdemu moge
przypasc do gustu co jest zrozumiale.

Pozdr.
Marcin