Re: Jak

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 19 Aug 2005 - 10:58:32 MET DST

Użytkownik "Rem" <rem1@o2.pl> napisał w wiadomości
news:de435a$sh1$1@atlantis.news.tpi.pl...

> dlaczego pozostanie problem z logowaniem sie ?

Bo proponujesz założenie partycji na nowym dysku jeszcze pod starym
systemem. Literka, którą system jej przydzieli, zostanie zapisana w
jego rejestrze i skopiowania razem z resztą plików tegoż systemu. W
efekcie - po jego uruchomieniu na nowym napędzie - partycji systemowej
zostanie przydzielona ta właśnie literka, a nie C, jak dalej
sugerujesz.

Osobnym problemem jest niekiedy pozostawianie podłączonego starego
napędu przy pierwszym uruchomieniu skopiowanego systemu. System
pamięta przecież, że literka C była przydzielona dla partycji
systemowej na starym napędzie, więc jeśli zobaczy teraz ten napęd to
do tego przydziału powróci. To dość częsty problem, ludzie opisują go
tak: "system po skopiowaniu działa poprawnie, ale tylko wtedy gdy mam
stary dysk podpięty obok nowego"...

Rozwiązania są takie:
- nie podpinać starego dysku przy pierwszym uruchamianiu sklonowanego
systemu, i
- nigdy nie zakładać żadnych partycji na docelowym dysku jeszcze przed
sklonowaniem systemu.

Jeśli się to jednak komuś zdarzyło, to należy:
- usunąć zapamiętane przypisania literek do partycji np. poprzez
edycję klucza \HKLM\System\MountedDevices, albo
- wymusić ponowny przydział tych literek do partycji usuwając podpis
docelowego dysku poleceniem fdisk /mbr bądź klonując partycję Ghostem
z użyciem przełącznika -FDSZ.

> Rozumiem ze Marcin ma dwa dyski na jednym starym na zdrowa
> partycje z systemem ktora ja bym normalnie "zghostowal" a
> nastepnie podpial bym drugi dysk i na jego pierwsza partycje o
> odpowiednich rozmiarach bym "wypakowal" tego ghosta. Nastepnie
> ustawiam ze dysk nowy jest jako pierwszy i jego pierwsza partycja
> ma litere C.

Poproszę o małe how-to, bo tekstu o ustawianiu C dla pierwszej
partycji nie łapię.

> Skoro normalnie dziala jego system na starym dysku to
> na nowym tym bardziej bedzie dzialal. Chyba ze na tym starym dysku
> juz jest cos zrabane ale odnioslem wrazenie ze mowimy o tym ze po
> przeniesieniu na nowy dysk jest problem z logowaniem. Poza tym
> Twoje rozwiazania sa jak najbardziej wlasciwe w przypadku gdy
> pierwotny system juz sie zle loguje :)

To nie ma nic do rzeczy. Przeczytaj podany przeze mnie link do
artykułu w MS KB i zrozumiesz, że konkretną przyczyną braku możliwości
załadowania profilu użytkownika - czyli odpalenia userinit.exe - jest
zapisana na sztywno w rejestrze ścieżka do tego pliku z podaniem
explicite literki partycji.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/