Re: Jak "przeniesc" system

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 18 Aug 2005 - 22:38:48 MET DST

Użytkownik "Marcin -" <redox.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:de2jtl$9u9$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
>
> Jak przeniesc system XP prof SP2 (NTFS) z jednego dysku na nowy.
> Zakupilem nowy, szybki hdd. Obecnie mam dopracowany system w 100%
> (konta userow, profile, zainstalowane programy ...)
> Obecny hdd jest na kontrolerze prim/master (IDE)
> Nowy na SATA1.
> Probowalem Partition Magic 8 wynik z tego taki ze, komp z nowym
> hdd juz skopiowanym system (za pomoca powzyzszego progsa) i
> odpowiednio poprawionym plikiem boot.ini bootuje sie i wszystko
> idzie dobrze do logowania ...logowania. Po wpisaniu hasla admina
> [...]

Masz całkowicie sprawną kopię systemu, teraz trzeba tylko wymusić
prawidłową literkę partycji systemowej, bo się zmieniła. Najprościej -
DOS-owym fdisk /mbr, ale może się okazać że dysk SATA spod DOS-a nie
będzie widoczny. W takim przypadku załaduj po prostu plik rejestru
\windows\system32\config\SYSTEM należący do skopiowanego systemu do
programu regedit uruchomionego spod starego systemu (poleceniem
Załaduj gałąź rejestru) i usuń wszystkie wpisy w gałęzi
\MountedDevices.

P.S. Ten problem *nie zależy* od programu użytego do kopiowania
partycji. Ja osobiście polecam BootIt, bo jest niezależny od systemu i
masz w nim narzędzia takie jak "Clear disk signature" oraz edycję
Boot.ini spod DOS-a. Przeczytaj jeszcze ten artykuł:

249321 - Nie można się zalogować, jeżeli zmieniła się litera dysku
partycji rozruchowej
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;249321

--
M.   [MS-MVP]