Re: Firefox - jak ustawic proxy przy pomocy AD?

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Fri 12 Aug 2005 - 16:01:46 MET DST

*** Tomasz Chmielewski <tch@nospam.unc.edu>:

> Zacznijmy od tego, ze chyba zaden normalny admin w duzej sieci nie
> bedzie sie zajmowal instalacja rozszerzen dla uzytkownikow do
> Firefoksa.

Zależy - niektórzy mogą na bazie Firefoksa rozwinąć własne rozszerzenia,
jako wewnętrzne aplikacje - wtedy mogą chcieć się o nie martwić, BTW
zmodyfikowanie instalacji FF aby zawierała rozszerzenie jest sprawą
banalną - rozpakować instalator, wrzucić plik XPI do odpowiedniego
katalogu, dopisać go do pliku/skryptu instalacyjnego, spakować. Gotowe.
;) Poza tym można równie dobrze potraktować to jakimś InnoSetup czy
czymś innym i sklonować skonfigurowaną już instalację - konfiguracja to
są wszystko pliki, nie trzeba się bawić w rejestr. :)

> A jak juz, to mozna wrzucic rozszerzenie do katalogu z zainstalowanym
> Firefoksem, i bedzie dzialac dla uzytkownikow (tak mi sie wydaje, nie
> sprawdzalem).

Musi być zarejestrowane przy instalacji.

> Zmiana globalnych ustawien Firefoksa polega, jak sie okazuje, na
> zmianie w jednym pliku, i ew. przegraniu go na stacje.

Nie badałem tego nigdy ale FF może brać też ustawienia z LDAP, nie musi
to być koniecznie tylko ten plik.

http://mit.edu/~firefox/www/maintainers/autoconfig.html

Dokładnie.

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )