"Your domain controller is down"

Autor: Jarek P. <jarek[kropka>
Data: Tue 09 Aug 2005 - 19:10:55 MET DST

Jest sobie serwer z W2000, świeżo zainstalowany (servicepack,
uaktualnienia oczywiście załadowałem), wypromowany na kontrolera
domeny. I super, chodzi pięknie, domena funkcjonuje, ale tylko na
nim. Wszelkie stacje robocze logujące się w tej domenie raz na
jakiś czas zgłaszają komunikat "your domain controller is down",
trzeba im robić restart, żeby na nowo zaczęły chodzić w domenie.
Odbywa się to dość losowo, raczej w chwilach bezczynności stacji
roboczej, choć nie jest to regułą. W logach zarówno serwera jak i
stacji roboczej nie mogę się dopatrzeć żadnych problemów z tym
związanych.
Sieć jest spięta za pomocą dużego switcha, dalej ma toto wyjście
w świat, ale reszta sieci już za routerem jest.

Co z tym zrobić?

Jeszcze kilka informacji zebranych dzięki poradom z różnych
frontów:
- w logach regularnie mi się przewija error z serwisu w3ctime
(czy jakoś tak) o braku synchronizacji czasu systemowego z
zewnętrznym źródłem. Ignorowałem to bo wydawało mi się, że to nie
może miec nic wspólnego z faktem wykładania się domeny, ale teraz
ktoś mi zasugerował, że niekoniecznie.
- pingi pomiędzy stacją roboczą a serwerem cały czas przechodzą,
również długie, ale po wystąpieniu tego komunikatu o utracie
połączenia z domeną serwera nie widac już w otoczeniu sieciowym.
Można go znaleźć po nazwie przez znajdź komputer, ale nie da się
już na niego wejść.
- w węźle sieci, do którego swoje zabawki wtykam jest jeszcze
kilka innych domen, funkcjonujących równolegle (nie są
zagnieżdżone, moja też nie ma żadnej nadrzędnej) - czy w takiej
sytuacji ja tej swojej nie powinienem jakoś kreować inaczej, niż
tak po prostu? Oczywiście nazwy domen są różne.

J.

PS.: Ewentualne podpowiedzi prosze podawać na poziomie powiedzmy
półlamerskim - nie jestem informatykiem, zrobic zaś to niestety
muszę.