Re: po restacie -system plikow RAW - co dalej??

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 08 Aug 2005 - 15:29:47 MET DST

Użytkownik "sojka" <t_sojka@NOSPAMpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:dd74l7$cbp$1@news.onet.pl...
> witam
>
> wlasnie przezylem male zdziwienie.
> winXP prof zrestartowal sie samoczynnie- (prawdopodobnie skok
> napiecia jakis) no i partycja C: ma zamazany system plikow
> (system nie rusza w ogole) - w windowsie (podpialem dysk pod inny
> komputer)pokazuje, ze to system plikow RAW a partitionmagic
> pokazuje, ze pratycja jest niesformatowana w ogole.
> dodam, ze partycje kolejne d i e sa nieruszone.
> problem w tym ze na c: mam dokumenty i chcialbym jakos jesli to
> mozliwe je odzyskac.

> [...]

Z reguły pomaga podmiana bootsektora partycji na kopię zapasową
(Backup BS) albo wygenerowanie go od zera (Rebuild BS) przy pomocy
Testdisk http://www.cgsecurity.org/ . Warto przedtem zdiagnozować dysk
programem ze strony producenta (czy nie dostał bad-ów). Sugeruję też
zachować sobie oryginalny bootsektor, albo zrobić obraz całej partycji
do pliku np. programem BootIt Next Generation
http://www.terabyteunlimited.com . Sprawdź też, czy dysk wykrywany
jest jako LBA - wymuś to.

P.S. Mam nadzieję, że nie popsułeś go dodatkowo, podpinając go pod
inny komputer. Uszkodzonych logicznie dysków nie "testuje się" w
systemie operacyjnym, tylko się je sprawdza pracując w trybie
read-only, w DOS-ie albo w Linuksie...

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając zmień px na pl/