Re: RAID Stripe i padnięty Windows 2000 SP4

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 04 Aug 2005 - 09:17:20 MET DST

On 3 Aug 2005 17:30:28 GMT, Myjk wrote:

> Podczas piątkowej nawałnicy piorun strzelił w budynek firmy,
> przepaliło się sporo sprzętu - głównie sieciowego, ale także
> poszło pare komputerów. W tym także moja stacja robocza.
>
> Prawdopodobnie poszedł system. Po pomyślnym przebrnięciu
> przez procedury BIOSu i wyświetleniu "słynnej" tabelki
> z podsumowaniem, ekran robi się czarny na mniej więcej
> minutę. Następnie wyskakuje komunikat "I/O Disk error
> Code 000010". Macierz jest w pełni sprawna, bowiem po
> podmontowaniu dysku zapasowego, na którym zainstalowałem
> świeży system - wszystko gra. Przywrócenie systemu nie
> [...]

Jeśli masz dostęp z tego nowego systemu do macierzy Stripe to radziłbym jak
najszybciej wykonać backup i nie kombinować z przywracaniem systemu, bo jak
sam napisałeś i tak go musisz przeinstalować. Myślę że nie powinno być
większego problemu o ile ten Stripe jest sprzętowy a nie programowy. Jeśli
to stripe zrobiony z poziomu systemu to radziłbym poczytać co nieco o
dyskach, konfiguracji stripingu itp. Nie od rzeczy byłoby też
przetrenowanie takiej akcji :
1. Instalujesz system na czystych dyskach i robisz stripe systemowy
2. Druga instalacja bez kasowania partycji ze Stripe'm
3. Próba podpięcia stripe do nowego systemu.

W przypadku sprzętowych RAIDów nie byłoby raczej problemów.
A na przyszłość rozważ zakup sprzętowego kontrolera RAID - można takie już
za około 900-1000 zł dostać (dla SCSI) - zamianie RAID 0 na RAID 0+1 lub w
ostateczności RAID 5.

--
Pozdrawiam
Piotrek