HOME-uprawnienia

Autor: Piotr Kuliński <piotr_kulinski_at_wpw.pl>
Data: Wed 27 Jul 2005 - 10:48:51 MET DST

Pytanie często "wałowane" ale nie mogę przeskoczyć
System WinXPHome z SP1, używam klienta Novell'a (SP2)

Kilka pytań:
1. Zmieniłem standardową nazwę superuzytkownika na powiedzmy "xxx", ma hasło
i jest wszystko OK. Teraz zmieniam mu haslo na inne nadal jest OK, zmieniam
mu nazwę na "yyy" OK, leczy gdy próbuję się zalogować na "yyy" dostaję
komunikat niewłaściwym użytkowniku, gdy wpisuję "xxx" logowanie idzie bez
problemu. Wchodzę w użytkowników i widzę "yyy" gdzie knot ?

2. Tak jak wyżej tyle że na innym kompie. Zmieniłem standardową nazwę
"Administrator" na "xxx" jest OK, lecz gdy uruchamiam z płyty i wchodzę w
"R" naprawa systemu to pyta mi się o "wersję system" do której chcę się
zalogować, wię wybieram a następnie podaję hasło i D, hasło niepoprawne nie
można w żaden sposób się zalogować.
W domu mam podobny przypadek, ale co zauważyłem (międzyczasie zmieniłem
haslo) gdy loguję się (konsola odzyskiwania) na obecne hasło to D..pa ale
gdy loguję się na hasło pierwotne (którego już nie używam) to jest OK !!!,
co jest z tymi hasłami i nazwami (loginami)

3. OSTATNI.
Wiem że HOME nie ma prostego sterowania uprawnieniam (czasem uruchamiam w
Trybie awaryjnym, wykorzystuje cacls, ale głownie Winfile z WinNT). W "Prof"
jest opcja w "Narzędzia administracyjne" która pozwala mi definiować pewne
zachowania, np: "Zmiana daty systemowej", "Komunikaty przy nieautoryzowanym
dostępie", "Zmiana nazwy Administrator", itp. Czy można coś takiego zrobić w
wersji HOME, może jakieś narzędzie coś na model modyfikacji założeń grup.

--
Pozdrawiam
Piotr