Padająca partycja

Autor: Qazik <dym4_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 25 Jul 2005 - 20:24:23 MET DST

Witam
Przez wiele lat pracowałem na stacji z NT 4.0 Workstation, ale pewnego
dnia zachciało mi się przesiadki na Win 2000 Prof z SP4 a to głównie z
powodu większych możliwości tego os jeśli chodzi o obsługę chociażby USB
czegoniewątpliwie brakowało w NT no i sama obsługa nowych podzespołów z
jakich składa się teraz sprzęt. No i tutaj pojawił się problem.
Mam komp zmontowany na płycie Asusa z prockiem Intel PIV 2.8 GHz na LGA,
grafika na ATI Radeon 9000 64 MB i HDD WD 160 GB na S-ATA.
Dysk pokroiłem na 3 partycje (fdisk z ver. dla win98 ale do dużych HDD -
ponieważ ten z płyty instalacyjnej win 2000 prof nie widział poprawnie
całego rozmiaru HDD) dalej instalacja standartowo z płytki win2000 z
założeniem NTFS na wszystkich partycjach. Po 2 miesiącach pracy (system
  działa 24 h na dobę) na pierwszej partycji (systemowej) zacząłem
zapisywać sporo plików i o różnej wielkości (od 10 do 800 MB - głównie
backup'y) i od tego momentu (tak mi się bynajmniej wydaje) system zaczął
zgłaszać błędy dysku i przestał odpowiadać. Po restarcie komputera
system nie wstał, co dziwne - w trybie consoli naprawy os po odpaleniu z
CD partycja była pusta - nie pomogły próby naprawy systemu, dopiero po
ręcznym zapuszczeniu chdiska dane na partycji się pojawiły i sytem
wstał, ale jak zauważyłem kilka plików EXE nie dało się wykonać a pliki
textowe wyglądały jak binarki. Reinstalacja systemu wraz z formatowaniem
partycji pomogła ale nie na długo, po jakimś czasie to samo się stało.
Podejrzewałem, że może to sprawa jakiegoś wirusa, ale nie , to nie wirus
- więc pada dysk. Kupiłem nowy (choć stary ma dopiero 6 miesięcy)o
takiej samej pojemności i również S-ATA, tym razem innego producenta by
wyeliminować prawdopodobieństwo, że ten model tak ma - i sytuaja taka
sama - partycja znika wraz z danymi lub tylko część plików systemowych
tak że system nie może się podnieść.
Czy w takim razie to coś z samym Win2000 jest nie tak, nie radzi sobie z
kopiowaniem/przenoszeniem wielu i wielkich rozmiarów plików ?