Re: boot loader - w2k3

Autor: Janusz Kornaga <jkornaga_at_poczta.fm>
Data: Sat 16 Jul 2005 - 14:48:51 MET DST

Użytkownik "Ci" <limak_84@o2.pl> napisał w wiadomości
news:dbap0u$2fmc$1@news.mm.pl...
> Mam taki problem. Troszke poprzenosilem sobie partycje za pomoca Partition
> Manager'a. I teraz mam problem z odpaleniem w98 (jest na drugiej
> pozycji). Na pierwszej mam w2k3. Mam tez bootloader tego windowsa. Sam
> startuje wporzadku ale drugi(w98) wypisuje komunikat ze nie ma systemu.
>
> Zawartosc boot.ini:
>
> [boot loader]
> timeout=10
> default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS
> [operating systems]
> multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(4)\WINDOWS="Windows 2k3" /fastdetect
> [...]

Na partycji podstawowej, aktywnej powinny być pliki startowe systemu Win 98,
prawdopodobnie znalazły sie na innej partycji, wyszukaj, na której są,
między nimi ma być plik bootsect.dos, i przenieś (skopiuj,najlepiej
wszystkie pliki z katalogu głównego) do katalogu głównego partycji aktywnej,
tam gdzie obecnie są pliki startowe Win2003 (ntldr, ntdetect.com). Być może
trzeba będzie też dodać linijkę do boot.ini prowadzącą do pliku bootsect.dos
i być może potrzebna będzie modyfikacja w pliku msdos.sys.