Re: NTFS vs FAT32

Autor: Jacek <jacek.dul.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 15 Jul 2005 - 15:05:32 MET DST

Chodziło mi głównie (mówiąc o problemach) o taki przypadek: w pracy kiedyś,
podczas reinstalacji systemu (Win 2k) zmieniłem system plików z FAT32 na NTFS.
No i zaczęły się dziać "dziwne" rzeczy z np. plikamia Excela, Worda, które
wcześjniej zgrałem na płytkę (dokumenty i arkusze w pracy). Pokazywało mi
jakieś błędy, czasami otwierały się bezproblemowo, czasami nie chciały się
otwierać. Czy może być tego przyczyną fakt, że były tworzone w komputerze z
systemem plików FAT32? Chociaż nie sądzę (I tu jest właśnie wpominana
wcześniej "niewiedza"). No i teraz (w domu) myślałem o zmianie systemu plików
przy okazji reinstalacji systemu. A ponieważ będę zmieniał rozmiar partycji
systemowej, myślałem o zgraniu wszystkiego co mam na płytki i o zmianie na
NTFS na wszystkich partycjach. I właśnie chciałbym uniknąć podobnych problemów.
Pozdrawiam, Jacek.