Re: Domeny windows

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 13 Jul 2005 - 12:12:04 MET DST

Tomasz Chmielewski wrote:
> no czyli jest zasadniczo, tak jak pisalem, decyduje "timestamp".
> a w przypadku konfliktu i w tym wypadku, o zmianie decyduje serwer o
> najwyszszym ID, czyli jak w modelu master-slave.
> nic nowego.
> za to sporo narzutow, by utrzymac prawidlowa prace multimaster.

duze uproszczenie, narzut nie jest az taki duzy a dla pracy w srodowisku
rozproszonym taki tryb pracy jest niestety wymagany - nie mozna zalozyc
ze zmiany mzesz wprowadzac w tylko jednym miejscu sieci

> nie mialem okazji.
to polecam chociaz cena moze byc w PL troche zaporowa

> jak najbardziej krytyczny, ale po prostu w domenie zmiany nie nastepuja
> tak czesto, i zazwyczaj jest lacznosc pomiedzy serwerami.

niezbyt dobre zalozenia :) zmiany anstepujac zasmai bardzo czesto a
lacznosc nie zawsze jest i nie zawsze jest dobra (znam przypadek gdy DC
replikowal po laczu 10 kbps )

> rozwiazanie na pewno duze.
> ale samo logowanie / wylogowanie to naprawde maly ruch.

hmm .. to tez zalezy co rozumiesz przez logowanie wylogowanie - w
procesie logowania do AD to mzoe byc od kilkunastu do kilkudziesieciu KB
  - zalezy od ilosci GPO i takich tam

(...)

> tak, widzialem to w jakiejs obiektywnej inaczej "reklamie" z cyklu "Get
> the Facts".

Daleki jestem od cytowania tego typu zrodel, tak naprawde nawet ich nie
znam - to co zacytowalem to jest naprawde przypadek z zycia wziety i
wypracowany jako rozwiazanie przez administratora ktroy wierz mi zna sie
bardzo, bardzo dobrze na uslugach katalogowych (ja uwazam ze cos tam
wiem ale przy nim wiem bardzo malo).

(...)

> ile testow, tyle wynikow.
> przejzalem naprawde wiele testow, benchmarkow serwerow LDAP, i w
> wiekszosci z nich wyniki byly albo zblizone, albo AD nieznacznie
> ustepowal, albo OpenLDAP nieznacznie ustepowal. w niektorych rodzajach
> testow OpenLDAP byl duzo szybszy, by w niektorych byc ciut wolniejszym.
>
> tak wiec twoja uwaga, ze "OpenLDAP to przy okazji slabo wydajnosciowo w
> porownaniu do AD jest", jest naprawde nie na miejscu.

OK, przepraszam ... jak mowie - to zalezy od zastosowania i srodowiska -
zawsze moze wyjsc inaczej - swoja droga akurat OpenLDAP powinien byc
porownywany z ADAM a nie AD ale to juz inna broszka .. z ciekawosci
poszukam takich benchmarkow, moze juz ktos robil

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl