Re: Domeny windows

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 12 Jul 2005 - 23:56:34 MET DST

Tomasz Chmielewski wrote:
> a jak to sobie radzi z konfliktami?

konfliktu rozwiazywane sa wg algorytmu bioracego pod uwage wartosc USN
dla atrybutu (numer zmiany), informacje o zreplikowanych juz z danego DC
  obiektach, timestamp itp

> pytam z ciekawosci, bo mam pare domen postawionych na Sambie + OpenLDAP
> (w OpenLDAP jest jeden master i wiele slave'ow) - serwery sa rozdzielone
> przez WAN/VPN (przez ADSL), ktory czesto potrafi szwankowac.
>
> jeden master niejako z zalozenia wyklucza konflikty.

no tak - ale jeden master dla wiekszych rozwiazan nie jest rozwiazaniem
- jezeli chodzi o OpenSource to mozna sie zainteresowac Fedora Directory
Server chociaz to jeszcze development jest

A OpenLDAP to przy okazji slabo wydajnosciowo w porownaniu do AD jest.

> jak z takim czyms radzi sobie wiele serwerow typu master (jak np. jeden
> z nich byl odciety jakis czas od pozostalych, i nastapily zmiany w tym
> samym miejscu w bazie)?

To sobie grzecznie sprawdzi swoja tablice z danymi co juz zreplikowal z
innych i poprosi o nowe zmiany

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl