Re: biblioteki dll

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Mon 04 Jul 2005 - 08:37:13 MET DST

On Fri, 1 Jul 2005 23:54:29 +0200, Michał Biek wrote:

> domin log:
> To masz mniej więcej "dziwną" aplikację... i do tego bez nazwy! Moje
> aplikacje, które mają siakieś DLL w zainstalowanym katalogu lub sub po
> przeniesieniu do innego Dir lub na inny dysk nie chcą "odpalać".
> Pulpit mnie nie interesuje, bo IMHO nie jest to odpowiednie miejsce
> (systemowe) na DLL-e. Być może masz taką aplikację co wymaga obecności DLL-a
> na Pulpicie:-) Ja się z takimi dziwactwami jeszcze nie spotkałem.

I tu się mylisz. Spróbuj przenieść jakąkolwiek bibliotekę do katalogu w
PATH. Skasować ją możesz z katalogu aplikacji a aplikacja i tak się
uruchomi i znajdzie sobie tę bibliotekę. Na tym właśnie polega ścieżka
przeszukiwania (czyli to co masz w zmiennej systemowej PATH) - jet ona po
to by zachować względny porządek i nie wrzucać wszystkiego do jednego
katalogu.
Jeśli aplikacja korzysta z tej zmiennej to bez problemu znajdzie ją w
dowolnym katalogu z PATH. Jeśli nie - cóż ... pretensje o kiepsko napisany
program możesz mieć do jego autorów.

--
Piotrek