Prawa do plików i katalogów, Windows NT Server

Autor: Tomasz Rakoczy <tomasz.rakoczy_at_list.pl>
Data: Sun 03 Jul 2005 - 13:16:42 MET DST

Witajcie.

Chciałbym Was prosić o pomoc.

Sprawa dotyczy domeny NT i praw do plików i katalogów na serwerze Windows
NT Server. A więc nieco starsze oprogramowanie, no ale jako serwer plików
świetnie się nadaje.

Próbowałem zrobić hierarchię katalogów, tak aby użytkownicy mieli określone
prawa do katalogów i plików w nich zawartych.

Napotkałem jednak na problem, z którym poradzić sobie w żaden sposób nie
potrafię.

Przypuśćmy, że mam nastepujący układ katalogów:

serwer->firma->finanse->user1

Problem polega na takim zabezpieczeniu katalogów, aby użytkownik mógł
zapisywać do niego pliki, mógł je edytować i kasować, ale przy okazji żebyu
nie mógł jednocześnie kasować tych katalogów.

Kiedy dałem mu pełne prawa do katalogu user1 to owszem mógł w nim robić
wszystko, ale próba skasowania katalogu user1 powiodła się! A nie o to
chodziło. Kiedy wyłączyłem możliwość kasowania to i owszem nie mógł
skasować katalogu user1, ale i nie mógł kasować plików w swoim katalogu.
Też nie o to chodzi.

Niby w Windows NT Server są odrębne prawa dla plików i katalogów, ale jakoś
to mi nie działa.

serwer->firma->finanse->user1

Pomyślałem, że ustawię prawa do katalogu finanse, żeby nie można tam nic
dodawać ani nic kasować i modyfikować. Myślałem, że tyczy się to zawartości
katalogu finanse a tym samym katalogu user1. Też nie działało. Przyznam
szczerze, że nie bardzo rozumiem ten mechanizm.

Chciałem stworzyć szerszą strukturę katalogów dla użytkowników na serwerze,
ale chciałbym mieć pewność, że nie pokasują sobie przez przypadek swoich
folderów. A to na pewno może się zdarzyć.

Proszę pomóżcie, jak to zrobić?
Może nie wiem o jakiejś funkcji?

Pozdrawiam,
Tomasz Rakoczy