Re: OE, Thunderbird, SMTP TLS

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Fri 01 Jul 2005 - 18:45:21 MET DST

ttyc wrote:

> Insunuacje 'homosapiens' i inne, na pewno o czymś świadczą. Na pewno
> ktoś ma problem - ale czy jest nim potrzebujący, czy może nie? Każdy z
> nas - niezależnie od poziomu wiedzy - znajdzie się (lub znalazł) w takim
> młynku, że wiedza nic nie da. Wtedy może liczyć jedynie na pokorę
> (wyciszenie się). Tym bardziej się cieszę, że pomoc przyszła - szkoda,
> że nie z polskiej grupy. O czym to świadczy?

Ej, jakie insynutacje? Pytałeś, co jest klientem, to dostałeś jak
najbardziej poprawną odpowiedź. Dla serwera Exchange nie ma znaczenia,
pod warunkiem, że jest w stanie obsłużyć odpowiedni podzbiór protokołu
SMTP. I tym czymś może być właśnie człowiek, a do zestawienia połączenia
zabezpieczonego przy pomocy SSL przydatny jest openssl, bo tak szyfrować
w locie mogłoby być trudno.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl