Re: Skrypt *.bat, polecenie SET i program DOS 16bit

Autor: Krzysztof Pawleta <pawletak_at_onet_ZAMIEN_poczta.pl>
Data: Wed 29 Jun 2005 - 18:49:25 MET DST

"Adam L." wrote:

> Niestety do *.BAT tworzy się LNK a nie PIF
> i nic się nie zmienia w działaniu.

No to zrób tak:
1) Skombinuj sobie jakiegoś PIFa (np. systemowy '_default.pif',
'TotalCommander' też ich kilka dodaje do systemu...)
2) W PIFie w Program->"Wiersz polecenia" wpisz ścieżkę do twojego BATa...
Musi zadziałać!!!

Podpowiem, po co należy użyć PIFa: Windowsy Win2000/WinXP zazwyczaj(*)
uruchamiają kolejne polecenia BATa oraz CMD w osobnych procesach - czasem
ERORLEVEL przechodzi, ale SET już nie... Jeżeli uruchomi się PIFa, to
najpierw zostanie uruchomiony interpreter poleceń, a dopiero w nim
kolejno polecenia...
Jak już radził Radek, taki sam efekt osiągniesz uruchamiając:
COMMAND.COM /C TWOJ_BAT.BAT

Niestety to rozwiązanie ma jedną, podstawową wadę: w BAT można
stosować wyłącznie krótkie nazwy plików "8.3"...

P.S. Napisałem "zazwyczaj", bo zauważyłem, że jeżeli w bieżącej sesji
"zawiesił się" proces DOSa 16-bit (został brutalnie przerwany), to od
tego czasu mój Win2000 uruchamia "prawie" poprawnie... Prawie, ponieważ
już nie uwzględnia AUTOEXEC.NT (PIF uwzględnia AUTOEXEC.NT nadal!)

|		 'Krzys' Pawleta		|
|	  mailto:pawletak@poczta.onet.pl 	|
|_______ICQ# 1582962___________GG: 259602_______|