Re: Pliki .CHM i wirusy

Autor: Konrad Kosmowski <k.kosmowski_at_gmail.com>
Data: Mon 27 Jun 2005 - 01:20:56 MET DST

*** Janusz - Vahanara <"[invalid]tu_wstaw_m?j_nick"@olimp.gapp.pl>:

> Jakiego programu używać do czytania plików chm, by nie niosły ze sobą
> zagrożenia?

Zaraz mnie pobiją ale: spróbuj jakiegoś z linuksowych (poszukaj na
freshmeat), najczęściej są to programy wieloplatformowe, będą z
założenia bezpieczne bo obsługują jedynie to co konieczne do
wyświetlenia CHM i nic więcej. Normalnie w Windows pliki CHM wyświetla
MSIE/mshtml.dll co jest moim zdaniem poronionym pomysłem, skoro CHM (to
jest w ogóle jakkolwiek udokumentowane, określone standardem?) wymaga
jedynie określonej funkcjonalności do poprawnego wyświetlenia (a nie jak
np. WWW gdzie ta funkcjonalność jest o kilka rzędów wielkości większa)
to czytnik powinien dawać tylko taką i nic ponadto. W MSIE już było
kilka luk związanych z CHM. :\

Ostatnio też się zdziwłem, przeglądam sobie plik CHM, był w nim URL do
zewnętrznego serwisu, klik, klik i odpaliło mi się MSIE. A MSIE to *nie*
jest moja domyślna przeglądarka. :\

--
  Pozdrawiam,                .                            *    ) )